×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار امروز

امروز : چهارشنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۰  .::.   برابر با : Wednesday, 22 September , 2021  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبلیغات محیطی چیست و چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

تا به حال به تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر دقت کرده اید؟ هدف از نصب این تابلوها چیست؟ آیا این تبلیغات اثرگذار هستند؟ هزینه تبلیغات محیطی چگونه است؟ چه کسب و کارهایی به تبلیغات محیطی علاقه مند هستند؟ تبلیغات محیطی چه اثری بر ذهن مخاطبان ایجاد می کند؟  این پرسش ها ممکن است بارها در ذهن ما ایجاد شده باشند.

بدون شک، اگر این تبلیغات تأثیری بر میزان فروش و جذب مخاطب نداشت، امروزه شاهد این حجم از تبلیغات محیطی نبودیم. اما رکن کلیدی تبلیغات محیطی موفق، ذهنی خلاق و بنری هوشمندانه است. همان طور که تبلیغات محیطی می توانند نتایجی مثبت در کسب و کارها داشته باشند، خلاقیت نداشتن و تبلیغ نادرست نیز به همان میزان می تواند آثار منفی بر جای بگذارد.

تصویر بیلبورد از تبلیغات محیطی

 

 تبلیغات محیطی چیست؟

درست از زمانی که خانه را ترک می کنید، بارها و بارها شاهد تبلیغات مختلف در سطح شهر هستید. شاید نام اکثر آنها در ذهنتان باقی نماند، اما هیچ کدام از آنها بی تأثیر نیستند. از گذشته تا کنون شاهد شکل های مختلف تبلیغات محیطی بوده ایم. از کارت ویزیت و تقویم رومیزی گرفته تا بیلبورد و استرابورد، نمونه هایی از تبلیغات محیطی هستند.

به بیان دیگر، تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین استراتژی ها برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات شرکت هاست. هر نوع تبلیغاتی که خارج از نقطه نهایی خرید مشتری انجام می دهید، همان تبلیغات محیطی محسوب می شود.

تصویر تبلیغات محیطی بر روی کامیون

 

انواع تبلیغات محیطی (Out-of-home advertising)

  1. تبلیغات بیلبورد
  2. تبلیغات در رسانه های محیطی (استند، استرابورد، دیوار نگاری، ویترین و …)
  3. تبلیغات در مبلمان شهری (ایستگاه اتوبوس، کیوسک، غرفه تلفن و…)
  4. تبلیغات در وسایل حمل و نقل عمومی (بدنه اتوبوس، مترو و خودروهای پخش)
  5. تبلیغات CLB
  6. دیجیتال مارکتینگ
  7. سمپلینگ
  8. تبلیغات چریکی

تبلیغات محیطی بر کف خیابان

 

آثار تبلیغات محیطی

همان طور که گفتیم هدف از طراحی کمپین تبلیغات محیطی شناسایی محصول یا برند به مخاطب است. آثار تبلیغات محیطی نیز بیشتر به صورت بلندمدت است. مخاطب با دیدن بنر، بیلبورد یا استرابورد خلاقانه شما در سطح شهر کنجکاو می شود و نام برند شما را به خاطر می سپارد. شاید در همان لحظه نیازی به خدمات یا محصولات شما نداشته باشد، اما اعتمادی که با دیدن یا شنیدن برند شما در ذهن او ایجاد می شود، تأثیر بسیاری دارد. می پرسید چرا؟

تصور کنید در فروشگاهی بزرگ در حال خرید هستید و می خواهید برای اولین بار یک محصول جدید خریداری کنید، ۱۰ برند ناشناس همان محصول را ارائه می دهند، کدام یک از آنها را انتخاب می کنید؟

اینجاست که بحث تبلیغات محیطی خوب به میان می آید. اگر هریک از این ۱۰ برند تبلیغی خلاقانه ارائه داده باشد، مشتری در زمان خرید حس اعتماد و آشنایی می کند و به احتمال زیاد محصول شما در سبد خرید او قرار می گیرد.

نمونه ای از تبلیغات محیطی

 

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی خلاقانه و هدفمند می تواند موجب شناسایی برند شما شود. از مزایای تبلیغات محیطی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تبلیغ در محیط ها و مکان های مختلف
  • رساندن پیام شفاف و آگاهانه به مخاطب
  • معرفی کالا یا خدمات
  • افزایش فروش
  • معرفی برند

برای مثال، مشهد یکی از شهرهای توریستی و پر جمعیت ایران محسوب می شود. از این رو، بسیاری از کسب و کارها برای اجاره بیلبورد در مشهد اقدام می کنند. جامعه هدف در این شهر نه تنها مردم محلی بلکه مردم سراسر ایران هستند. اگر هر تبلیغی در جای درست و به صورت صحیح ارائه شود، می تواند اثرگذار و پربازده باشد.

تبلیغات محیطی در اتوبوس

 

اما تبلیغات محیطی معایبی نیز دارد. انتخاب نادرست محل یا محتوای تبلیغ می تواند نتایج منفی داشته باشد. از معایب تبلیغات محیطی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ناآگاهی از میزان تأثیر تبلیغات محیطی
  • هزینه زیاد به کار گیری از تبلیغات محیطی مختلف به طور همزمان
  • رقابتی بودن کسب و کار ها
  • لزوم کوتاه و جذاب بودن تبلیغ به دلیل نگاه لحظه ای و در حال حرکت مخاطب

 

تبلیغات محیطی در صورتی که آگاهانه و با استراتژی مناسب اجرا و طراحی شوند، می توانند تمام هزینه های شما را جبران  کنند. اما فراموش نکنید تبلیغات محیطی باید در کنار تبلیغات مجازی ارائه شوند و هرچه این تبلیغات خلاقانه تر باشند، نتایج به همراه دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.