
علیرضا رییسی روز یک شنبه در نشست خبری کلیپ کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد , بابیان این که در قضیه طرح راهبندان مشکلاتی در روزها کرونا موجود هست , اعلام کرد : زیرساختهای اتوبار همگانی در پایتخت عالی نیست که ولی شهرداری تهران پیمان داده تا ناوگان اتوبار همگانی ارتقاء یافته و تحلیل دور از شوخی بر استعمال از ماسک در مترو و اتوبوس صورت پذیرد .
طرح های راهبندان تهران از ۲۳ فروددین ماه و به دلیل شیوع کرونا با تصمیم ستاد ملی رویارویی با کرونا کنسل شد .
بعد از آن در تعدادی تراز قرار بود کهاین طرح ها بعداز تعیطلات عید فطر مجدد اجرایی شود که نهایتا با تماس وزیر بهداشت با فرد شهر دار تهران این زمینه مجدد به عقب افتاد .
۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» ( زوج و شخص قدیمی یا این که رینگ دوم طرح ازدحام ) در محدوده مرکزی شهر تهران غالبا اجرا می شد که بعداز شیوع کرونا و به واسطه رعایت مسافت اجتماعی و با تصمیم ستاد ملی تقابل با کرونا کنسل شد تا شهروندان کمتر از وسائل اتوبار همگانی به کار گیری نمایند .
بعد از کنسل این طرح مناف هاشمی نائب رئیس باربری و راهبندان شهرداری تهران از ارتقا ازدحام میان ۴۲ درصد تا ۱۶۷ درصد در بعضی روزها در هسته مرکزی شهر خبر اعطا کرد و خاطرنشان کرد : معتقدم کهاین این مورد در شیوع ویروس کرونا در حوزه مرکزی شهر موءثر بوده است .
شرط ورود به «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» که مالکان خودروها جریمه نشوند , ثبتنام صاحب و خصوصیات اتومبیل در سامانه تهران اینجانب و شارژ اکانت شهروندی است .
محدوده طرح ازدحام از شمال به خیابان مطهری , از جنوب به خیابان شوش , از غرب به خیابان مستخدم و از سوی شرق به خیابانهای شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سمت دیگر طرح در دست گرفتن آلودگی هوا هم از شمال به اتوبان عملکرد , از شرق به اتوبان امام علی ( ع ) , از جنوب به اتوبان بعثت و از غرب به بزرگراههای نواب و چمران محدود می شود .
https://mruz.ir/?p=91