×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار امروز

امروز : چهارشنبه, ۳۰ مهر , ۱۳۹۹  .::.   برابر با : Wednesday, 21 October , 2020  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محصول ها دخانیات جدید راه گم راه کننده ای برای جوان ها است

سازمان‌های بهداشتی طی سال‌های اخیر در رابطه مصرف تولیدات دخانی نظیر سیگار و تنباکو هشدار‌های متعددی را ارائه داده است . با دقت به پژوهش‌های دوچندان در حوزه دخانیات , اثبات شده‌است که مصرف این محصول ها دلیل بخش اعظمی از بیماری‌های خطرناک و مزمن به ویژه اشکال سرطان‌ها است .

بخش اعظمی از نوجوان ها و جوان ها عشق و علاقه متعددی به مصرف تولیدها دخانی کلاسیک و کهن ندارند . به همین علت بعضی شرکت‌ها با به کار گیری از جذابیت‌های ظاهری و ارائه طعم‌های متعدد و بواسطه تبلیغات کذب و منحرف کننده , این مجموعه سنی را در راستای مصرف تولیدها تازه سوق می دهد .

مصرف این تولیدها علاوه بر خطری که خویش مواد دارا‌هستند , به نوعی دروازه‌ای برای ورود به به کارگیری از دیگر مواد غیرمجاز به حساب می‌آید . با روی آوردن تنی چند از اشخاص دارای اسم و رسم و تبلیغ آن در فضای مجازی و همینطور به دلیل تبلیغات غیر حقیقی , تعداد متعددی مخصوصا جوان ها در معرض استعمال از این تولید ها قرار میگیرند . در واقع این تبلیغات خلاف واقع و گمراه‌کننده , قابلیت خودفریبی و انکار را فی مابین این اشخاص ارتقاء میدهد .

تولید ها نوپدید دخانی یک خط مش جذب گم راه کننده قشر برنا

تولیدها دخانی , روزمره با به کار گیری از ترفند‌ها و معرفی تولیدات تازه مواد دخانی مثل اشکال سیگار و قلیان با طعم‌های جالب و نیکوتین دار , در جهت فریب جوان ها و ارتقاء گرایش آن‌ها به به کارگیری مواد دخانی فعالیت میکنند .

با اعتنا به این که بیشتر اشخاص نسبت به عواقب سنگین وزن این تولیدات دور اندیشی دارا هستند , البته هنوز نسبت به مصرف گونه های دخانیات مبادرت مینمایند و شرکت‌ها نیز هر روز مخاطبین و مصرف‌کنندگان جدیدی را در این باره جذب می نمایند .

ارتقا تنوع در تولید ها نوپدید دخانی
طاهر علیزاده , کارشناس روانشناس و مشاور در خاطرنشان کرد و گو با خبر نگار حوزه کلینیک درخصوص عامل ارتقاء تعداد مصرف کنندگان و جذب این تیم بوسیله شرکت‌ها ضمن دانایی به عواقب سنگین وزن این عمل اظهار‌کرد : اکثری از افرادی که به مصرف تولیدات دخانی متعلق میباشند , به نوعی از گنجایش عزم مشقت میبرند و با وجود دور اندیشی از دلایل مصرف در گیر تعارضاتی قرار گرفتند که در غایت ادامه مصرف را گزینش میکنند . ارتقا تنوع در تولید ها نوپدید دخانی و جملاتی نظیر ( نمی‌توانم دست خودم نیست ( در جذب و ادامه راه و روش اکثری از اشخاص به ویژه جوان ها فراوان موءثر بوده است .

وی ادامه داد : به کارگیری از مکانیسم‌های دفاعی نظیر انکار , عامل تراشی و کوچک انگاری میان این اشخاص به صورت بسیار چشم میشود . از جمله کارداران اثر گذار در این زمینه می‌توان به مورد ها پایین اشاره نمود :

_ کامل شدن کردن تایم ها بیکاری با دورهمی‌هایی که تقویت کننده مصرف تنباکو و سیگار محسوب میگردند .

_ استعمال از دخانیات تحت عنوان راهی برای رفع و کاهش اضطراب و تنش‌های کم عقل .

_ فقدان عزت نفس و استعمال از دخانیات برای هویت‌سازی و تحکیم رده در میان همسالان است .

تولیدات نوپدید دخانی یک رویه جذب منحرف کننده قشر برنا

این روانشناس خاطر نشان نمود : دقت به چندین نکته قادر است به اشخاص در پیشگیری و ترک کردن محصول ها دخانی مخصوصا مواد نوپدید امداد کننده باشد :

_ این تولید ها برخلاف ظواهر جالب و طعم‌های دلپذیر آن به دلیل واکنش‌های شیمیایی , می توانند از محصول ها کهن و کلاسیک خطرناکتر باشند و احتمال ابتلا به اشکال سرطان هارا ارتقا می دهند .

_ برای پیشگیری به دوراندیشی و عزم خویش بیشتر اعتنا کنیم و در ازای استعمال از خودفریبی و انکار , مسئولیت پذیری و عزم خویش را ارتقا دهیم .

_ به خودمان جواب دهیم که استعمال دخانیات چه کارکردی در تهیه و تنظیم نقص‌ و هیجان‌های ما داراست و بعداز آن جایگزین قابل قبولی را برای آن در لحاظ بگیریم .

طاهر علیزاده تصریح کرد : استعمال از تولیدها نوپدید دخانی نظیر تنباکو با طعم‌های گوناگون و جذب کننده , ممکن است ارتقا عزت نفس کاذب بین اشخاص , رفع نیاز به رابطه و اخذ دقت و تقویت خودبا‌وری را به‌دنبال داشته باشد . با ارتقاء تدبیر , دست کشیدن از خودفریبی و مسدود کردن تبلیغات غیر حقیقی تولیدها دخانی , می‌توان عمل و مکانیسم‌های تندرست را که کارکرد بهتری داشته باشند به کار گیری کنیم .

وی در پایان اعلام‌کرد : امید است در هفته محافظت از سالم همگانی در قبال ترفند‌های صنعت های دخانی با ارتقا دوراندیشی جمعی و درونی , بتوانیم آسیب‌های این تولیدها را کاهش دهیم .

محصول ها نوپدید دخانی یک رویکرد جذب منحرف کننده قشر برنا

با اعتنا به مورد ها بیان شده , شناخت با روش‌های جذب غیر مناسب تولیدها دخانی برای ارتقا مصرف این مواد مخصوصا فی مابین جوان ها زیاد دارای اهمیت است ; بدین ترتیب فراگیری جوان ها , یک مبادرت اساسی و استراتژی حفاظتی برای خودداری از به دام افتادن و عدم زخم پذیری آنان محسوب میشود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.